Volt, aki adott.

Csupa-csupa egészséges felirattal, energikus reklámszöveggel próbált egy férfi egy palack vízben lebegő virslit eladni. Azt állította, hogy a termék (egészen pontosan a víz) serkenti az agyműködést, segíti a fogyást, fiatalítja a külsőt és ráadásul mindezt gluténmentesen! A 38 kanadai dollárért (kb. 8000 forint) meghirdetett „Hot dog water” (hot-dogos víz) egy vancouveri fesztiválon kellette magát. Akármennyire is döbbenetes, a rendkívül egészségesként futtatott italból jó páran vásároltak.

Nagy kérdés, hogy mennyire lehettek tudatos vásárlók, ha ennyi pénzt adtak ki a semmiért. Vajon tényleg ott tartunk, hogy akármit el lehet adni, főleg, ha egészségesként hirdetik?

Douglas Bevans, a Hot Dog Water ötletgazdája utólag persze elárulta, hogy az egész csupán figyelemfelkeltő akció volt. Arra akarta felhívni a vásárlók figyelmét, hogy ne dőljenek be mindennek, és sokkal jobban gondolják meg, hogy mire adnak ki pénzt.

A terméken igazából ott volt az apró betűs rész: „A maga abszurditásában a Hot Dog Water remélhetőleg elő fogja segíteni a termékmarketingre és annak a vásárlási döntéseket befolyásoló jelentős szerepére vonatkozó kritikus gondolkodás erősödését.” Jó kérdés, hogy a vásárlók miért siklottak át felette. És egyáltalán: komolyan gondolták, hogy a virslis víz bármilyen hatással bír? És vajon mit érezhettek, amikor rájöttek, hogy csőbe húzták őket? Reméljük, hogy nem lett botrány a dologból, de elgondolkodtak az eseten.

Forrás: www.delish.com