Tudatos táplálkozás.

Rachel Yarcony még egy gyógyszercégnél dolgozott, amikor úgy érezte, hogy problémái vannak a pihenéssel és az alvással. Nem akart tablettákat szedni, de egy orvos mesélt neki az adaptogénekről – olyan természetes tulajdonságokkal rendelkező gombákról és gyógynövényekről, amelyek segítenek a szervezetnek leküzdeni a stresszt. Ez a lehetőség szöget ütött a fejében.

Valamivel később, már a saját, Yarcony nevű cégében állították elő a myAir nevű termékeket, amelyek a fogyasztó stressz-szintjét csökkentik, mégpedig a személyre szabott tápanyagok és adaptogének által. A felhasználók egy applikációban fiókot hoznak létre és kitöltenek egy kérdőívet a stressz-szintjükről és a preferenciáikról. Ennek eredményei alapján vásárolhatnak személyre szabott szeleteket. Az okosórára letöltött alkalmazás mérni tudja a fogyasztó legfontosabb adatait és egyben rögtön érzékeli azt is, hogy miként hat a szelet a szervezetre.

A harmadik generációs élelmiszerek funkcionálisak és személyre szabottak. ‘Étel, ami értem dolgozik.’ – ez a myAir jelmondata. Ezek az energiaszeletek olyan természetes összetevőket tartalmaznak, amelyek segítenek a relaxációban: kakaót, zabot, mogyorót, áfonyát, citromot, levendulát, zsályát, eukaliptuszt, feketeborsot, passiógyümölcsöt. Egyes szeletek a nyomást csökkentik, mások a koncentrálásban segítenek, de olyanok is akadnak, amelyek a pihentető alvást készítik elő.

Az első kérdőív után havi adagot tudnak vásárolni a fogyasztók. Az okosórával rendelkezők szinkronizálni tudják az adatgyűjtést a myAir applikációval, számos információt megoszthatnak a fizikai aktivitással, étrenddel, alvással, a nap folyamán változó stressz-szinttel kapcsolatban.

A visszajelzések szerint a fogyasztók már az első 5 napban érzik a szeletek hatását. Az adatok alapján a szorongásos pontszámok 73%-ot javultak, a felhasználók 84%-a pedig jobb alvásminőséget tapasztalt, több mint felük hosszabban, 64%-uk pedig mélyebben aludt.

A Yarcony terméke a honlapon keresztül mindenkinek elérhető, de a cég elsősorban a nagyvállalatokat célozza meg, hogy a munkaadó figyelmébe ajánlja ezeket az okos szeleteket. Bár meglehetősen sok adatot kell begyűjteni, a szakemberek szerint ezeket az információkat a fogyasztók szívesen megosztják az életminőségük javítása érdekében.

A jövőben a tudatos okos táplálkozás kerülhet előtérbe, amikor nem csak valamit eszünk, ha éhesek vagyunk, hanem pontosan azt esszük majd, amire akkor az állapotunk alapján szükségünk van.

Forrás: www.fooddive.com