5 étel, amit naponta kellene fogyasztanunk az egészségünk érdekében a tudósok szerint

Te mennyit eszel belőlük?

Elképesztő mennyiségű információ zúdul ránk nap, mint nap: a hétfőn még szuperételnek kikiáltott táplálék kedden már tiltólistára kerül. Nehéz eligazodni a gyakran egymásnak ellentmondó irányvonalak és tanácsok között.

Mélyebb elemzésekért szakcikkeket érdemes olvasgatni, de egy gyors összegzésért érdemes megfogadni Teresa Fung, a Harvard táplálkozástudománnyal foglalkozó adjunktusának tanácsait. Fung az alábbi 5 ételt ajánlja mindennapi fogyasztásra (vagy legalábbis azt javasolja, hogy együnk belőlük olyan gyakran, amilyen gyakran csak tudunk).

Áfonya

Magas antioxidáns tartalmú, emellett sok C és A vitamint, valamint rostot tartalmaz. Az egyéb sötét színű gyümölcsök pl. a gránátalma vagy a cseresznye is hasonlóan jó választások. Amikor nem jutunk hozzájuk frissen, érdemes fagyasztva megvenni őket, és a turmixba, zabkásába, joghurtba keverni.

Kelbimbó

Igazi megosztó zöldség: egyesek rajonganak érte, mások messzire elkerülik. Az előbbiek járnak jobban, ugyanis a zöld golyók tele vannak vitaminokkal (A, C, K), káliummal és folsavval. Hasonlóan a többi káposztaféléhez, a kelbimbó is tartalmaz bioaktív összetevőket, így például antioxidánsokat, amelyek felveszik a harcot a sejtpusztulás ellen a szervezetünkben. Bátran építsünk be más káposztaféléket is az étrendünkbe: brokkolit, karfiolt, kelkáposztát.

Mogyorófélék

Magas kalóriatartalmúak, de emiatt semmiképpen se kerüljük a mogyoróféléket, hiszen gazdagok az értékes, egészséges olajokban, fehérjében és E vitaminban is. Együnk sok mandulát, mogyorót, diót!

Joghurt

A joghurt kedvelt probiotikum forrás, a hasznos baktériumok egészségesen tartják a bélflórát, és ez a tejtermék ráadásul értékes fehérje-, kalcium-, magnézium-, B12 vitamin- és zsírsavforrás is. Amit érdemes elkerülni, azok a különböző ízesített joghurtok, amelyek rengeteg hozzáadott cukrot tartalmaznak.

Lazac

A mindennapos lazacfogyasztás nem tűnik realitásnak, viszont heti egyszer ajánlatos enni a halból, hiszen kitűnő fehérje-, D vitamin- és omega-3 zsírsav forrás, azaz a szívünknek és az agyunknak is értékes táplálék.

Forrás: www.treehugger.com