A lelkünk mellet a szervezetünket is készítsük fel az ünnepekre

Az adventi időszak egyben böjti időszak is.

A karácsonyt megelőző várakozással teli időszak egyben felkészülést is jelent az ünnepre. Ehhez kapcsolódóan pedig a böjtölésnek – a lélek mellett a test felkészítésének – is most van itt az ideje.

November közepétől december közepéig

Így volt a hivatalos téli böjti időszak régebben, ami nem volt annyira szigorú, mint a tavaszi nagyböjt. De mégis voltak fontos kitételek, megszorítások, amelyeket akár ma is betarthatnánk.

Hús helyett sokszor inkább halat ettek, de a héten két napon teljes böjt volt, azaz szerdán és pénteken, amikor még attól is tartózkodtak. A decemberi időszakban érdemes elgondolkodni azon, hogy vajon milyen böjtöt tudunk ilyenkor tartani? Esetleg mondjunk le a cigarettáról, vagy az alkoholról, vagy esetleg az édességekről? Nehéz ezeket betartani, hiszen pont ez az időszak, amikor mindenki rohan, siet, bevásárol, pörög.

Mikor a lélek megpihen

Pontosan emiatt a rohanós időben én azt ajánlom, hogy inkább másképp közelítsük meg az adventi böjtöt.

Ha a testünkre figyelünk, akkor érdemes könnyebben étkeznünk. Esténként kevesebbet enni, akár egy kis főzelék, vagy saláta segít az esti nyugodtabb elalvásban. Olyan ételeket együnk, amelyek segítik az emésztést, akár egy kis kefír, joghurt, vagy alma sajttal is segíthet.

Esténként igyunk citromfű vagy menta teát, mely segít a lélek megnyugvásában. A menta az emésztést segíti, s kicsit át is melegít. Fontos, hogy a teákat ne lefekvés előtt igyuk meg, mert akkor a sűrű vécére járás megzavarja az éjszakai pihenést! Inkább este 7 óra körül kortyolgassuk el!

Lefekvés előtt egy langyos mézes tej is segíti a megnyugvásban, lenyugtat, altat, s a méz erősíti az immunrendszerünket! Érdekesség, hogy az esti kakaó ivás inkább felpörgeti a szervezetet, ahelyett, hogy felkészítené a nyugodt alvásra. Ezért is érdemes elgondolkozni azon, hogy a gyerekek vajon miért nem akarnak hamar elaludni, s még sok-sok meséért kiabálnak! Inkább szoktassuk rá őket a meleg tejre, ami segít, hogy  nyugodtan aludhassanak.

Napi 10 perc

Szánj magadra időt! Azaz naponta legalább 10 percig ne csinálj semmit! Ne gondolkozz, ne pörögj a nap eseményein, ne sms-zz, ne nézz e-maileket, ne nézd a facebookot! Csak légy magadban! Nézz befele! Meditálj! Lazítsd! Figyeld gondolataidat, nyugtasd le azokat! Küldj pozitív üzeneteket az agyadnak, s általa az egész szervezetednek! Csak napi 10 perc kell, amely már felér egy gyógyulással is! Mindegy milyen technikát alkalmazol, csak szánd magadra azt az időt! Ezt a gyakorlatot persze nemcsak az adventi időszak alatt fontos alkalmazni, hanem az év minden napján! Viszont decemberben, az elcsendesedés, az ünnep várása alatt talán még fontosabb, hogy nézzünk befele, nyugtassuk magunkat, s feltöltsük a lelkünket szeretettel, várakozással.

Érdemes ezt a videót megnézned, hogy milyen fontos az a napi 10 perc az életedben!

Kellemes készülődést! Boldog Ádventi időszakot mindenkinek!

Forrás: katipatika.hu